Zlecony do przewozu ładunek to części konstrukcji turbin wiatrowych w postaci stalowych rur. Rury te, zwane także cargami, stanowić mają wieże wiatraków. Ich średnica wynosiła ok 2700mm. Z uwagi na znaczne rozmiary, istotne więc było dobranie odpowiednich wagonów oraz zaplanowanie sposobu załadunku i zabezpieczenia carg. Zakład Klienta od miejsca docelowego dzieli ponad 1800 km, trasa przejazdu przebiegała przez 7 krajów – Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię i Grecję. W przewozie uczestniczyło też 7 przedsiębiorstw kolejowych, w związku z czym, niezmiernie ważna była koordynacja realizowanej dostawy. Finalnie do Grecji dotarło ok 96 sztuk carg, zarówno w składach wagonowych jak i grupach. Grecki odbiorca – przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji konstrukcji stalowych – wykorzysta je do montażu gotowych elementów wieży. Ich ostatecznym przeznaczeniem będzie jedna z największych planowanych farm wiatrowych na Morzu Północnym.
Morskie farmy wiatrowe są jedną z najszybciej rozwijających się technologii OZE, a ich koszt konkuruje z paliwami konwencjonalnymi w Europie Zachodniej. Koszt każdej morskiej farmy wiatrowej przekracza 1 miliard euro i wymaga przemyślanej i skoordynowanej budowy i instalacji przez wyspecjalizowane firmy w trudnych warunkach pogodowych na morzu.