Blog
Spedycja stali
TSL Silesia posiada wieloletnie doświadczenie w organizowaniu transportu oraz przeładunków towarów masowych i drobnicowych. Transport stali i stalowych wyrobów gotowych jest jednym z filarów działalności naszej firmy i przykładamy do niej wysoki priorytet. W ramach naszej działalności realizujemy przeładunki i transport stali w postaci:
- surówki hutniczej,
- walcówki,
- prętów,
- kęsisk,
- blach w arkuszach i rolkach.
Doświadczony zespół specjalistów TSL Silesia organizuje przeładunki przeszło 100 tys. ton wyrobów stalowych miesięcznie. Obsługujemy towary zarówno w eksporcie, imporcie jak i tranzycie celnym. Specjalizujemy się w spedycji stali ze Wschodu na wagonach szerokotorowych. Ze względu na inną szerokość torów, aby transportować stal dalej niezbędny jest przeładunek stali na przejściach granicznych, który realizujemy w relacji wagon 1520 mm – wagon 1435 mm oraz wagon 1520 mm – samochód (również z wykorzystaniem składowania).
Przeładunek stali
W zależności od wymiarów i wagi elementów stalowych do ich przeładunku terminale wykorzystują różne sprzęty – miejmy na uwadze, że często waga jednego elementu to kilka ton, dlatego też maszyny do ich przeładunku muszę być solidne i niezawodne.
Przeładunek surówki hutniczej najczęściej odbywa się za pomocą chwytaków – surówka to towar masowy, stosunkowo „lekki” w porównaniu do np. kęsisk czy walcówki, chwytakami jest wyciągany z wagonów lub też ładowany na statek. Długie i ciężkie elementy, jak np. kęsiska, kręgi i pręty stalowe, przeładowuje się dźwigiem z przymocowanymi do niego zawiesiami lub suwnicą. Walcówka i blacha w kręgach może być przenoszona przy pomocy specjalnych wózków (zdjęcie po lewej). Do przeładunku wszystkich rodzajów komponentów stalowych wykorzystywane są obecnie elektromagnesy – urządzenia te są montowane do dźwigów lub suwnic, a dopływający do nich prąd wytwarza silne pole magnetyczne, dzięki któremu można przenosić duże i ciężkie elementy.
Transport stali do portu
Nasze oddziały najbardziej zaangażowane w spedycję stali ze Wschodu znajdują się na trzech przejściach granicznych: w Medyce, Dorohusku i Hrubieszowie oraz w portach morskich: w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu. Spora część przewożonej stali przejeżdża przez Polskę w tranzycie – przeładowana z wagonów szerokotorowych na normalnotorowe lub samochody, transportowana jest na wybrzeże, tam jest załadowana na statek i płynie dalej do odbiorców.
Działalność TSL Silesia związana z przeładunkami stali na terminalach przygranicznych i w portach polega m. in. na:
- awizacji i planowaniu załadunku wagonów/samochodów na terminalu przeładunkowym,
- tworzeniu dokumentacji zdjęciowej z przebiegu prac przeładunkowych,
- wystawianiu w imieniu klienta dokumentów niezbędnych do transportu stali po załadunku,
- wystawianiu dokumentów portowych na załadunek wagonów,
- nadzorowaniu i raportowaniu wyładunku stali z wagonów/samochodów na plac/wagony/samochody w rozbiciu na relację pośrednią i bezpośrednią,
- kontroli rozładunku / załadunku stali zgodnie ze założeniami zlecenia,
- wystawianiu zleceń do portu/terminalu na przeładunek stali w relacji wagon-plac/magazyn oraz zleceń na załadunek stali na środek transportu (wagon, samochód, statek) zawierających warunki handlowe, czasowe i finansowe.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą i skorzystania z naszych usług spedycyjnych w zakresie transportu i przeładunku stali.
Daria Żmurda – Krakowska
Dyrektor ds. Handlu i Spedycji
kom. +48 664 787 417
tel. +48 32 282 90 62 wew. 20
e-mail. d.zmurda@tsl-silesia.com.pl
Wiktoria Turłajewa
Kierownik Działu Marketingu
kom. +48 608 675 834
tel. +48 32 282 90 62 wew. 21
e-mail. v.turlaieva@tsl-silesia.com.pl