Blog
Przeładunek zboża z TSL Silesia - obsługa w Sławkowie
Przedstawiamy Państwu zakres usług kompleksowych na przeładunek zboża luzem oraz zboża w big-bagach przy następujących założeniach:

Towar: Towary neutralne – zboża, NHM – 10
Przeznaczenie – spożywcze, paszowe
Zboża w big-bagach w wagonach węglarkach – masa bb max. 1,0 t
zboża luzem w wagonach ziarno wozach (typu Hopper), które są przystosowane do dolnego rozładunku maszynami RVM
Ilość: Do 20 wagonów w jednej partii, 1 wagon – min. 60 t/wagon
Trasa: Hrubieszów – Sławków – wagon ładowny
Sławków – Hrubieszów – wagon pusty
Obsługa w Sławkowie:
Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek prywatnych
Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek handlowych
Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek będzie możliwy od stycznia 2023 roku, big-bagi muszą mieć uszy do rozładunku od góry, towar rozmieszczony w wagonach w sposób umożliwiający dostęp sprzętem przeładunkowym. Opakowania nieuszkodzone.
Przeładunek zboża luzem z wagonów prywatnych (Hopper )– samochód
Przeładunek zboża luzem z wagonów handlowych (Hopper) – samochód
Ważenie samochodu
Ważenie wagonu
Przeładunek wagon prywatny (Hopper) – wagon węglarka
Przeładunek wagon handlowy (Hopper) – wagon węglarka
Przeładunek zbóż w relacji wagon-wagon będzie możliwy od stycznia 2023 roku,
Stawka na przeładunek zboża luzem w relacji wagon-wagon obejmuje transport pomiędzy bocznicami oraz pobyt wagonów pod przeładunkiem – 36 h.
W zależności od statusu celnego przewożonego towaru ewentualne inne dodatkowe opłaty za usługi wg. orientacyjnej taryfy TSL Silesia, która podawana jest w celach informacyjnych:
- Zgłoszenie towaru do procedury dopuszczenia do obrotu.
- Zgłoszenie towaru do procedury dopuszczenia do obrotu zast. art. 33a
- Zgłoszenie towaru do WIJHARS, Sanepid, itp.
- Udział pracownika agencji w czynnościach celnych
- Rewizja celna towaru (praca osoby upoważnionej/celnika) – stawki wg taryfy organów przeprowadzających kontrolę + faktura zostanie wystawiona na klienta
Dla towarów w tranzycie celnym:
- Zgłoszenie tranzytowe T1
- Procedura T1 jest możliwa tylko w przypadku przeładunku towaru na samochody dostarczone przez TSL Silesia (otwieranie + zamknięcie T1 – w miejscu załadunku/rozładunku samochodów).
- Przy przeładunku zbóż w relacji wagon – samochód – zgłoszenie do urzędu celnego o JUMO (Miejsce uznane)
- Zgłoszenie do UC – o pozwolenie na przeładunek (zgodnie z cennikiem UC)
Reprezentujemy interesy Klienta – zgodnie z udzielonym przez Klienta Pełnomocnictwem do reprezentowania działań bezpośrednich i pośrednich w zakresie realizacji przewozu towarów.
Stawki zawierają:
– zapewniamy potwierdzenie telegramu,
– fracht kolejowy po torze 1520 mm z przejścia granicznego do terminala przeładunkowego,
– wstawienie wagonów 1520 mm na terminal,
– przeładunek big-bagów w każdej relacji,
– przeładunek zbóż w relacji wagon – samochód,
– przeładunek zbóż w relacji wagon – wagon (stawka obejmuje transport pomiędzy bocznicami),
– zgłoszenie PDS,
– listy przewozowy kolejowy/samochodowy
– zwrot próżnego wagonu prywatnego po wyładunku w relacji Sławków – Hrubieszów,
– wystawienie listu SMGS na zwrot wagonów prywatnych,
– pobyt wagonów pod czynnościami przeładunkowymi do 36 h,
– ważenia i tarowania wagonów/samochodów według ww. stawek,
– obsługę celno-spedycyjną na każdym etapie realizacji usługi.
Stawki nie uwzględniają kosztów:
– fracht kolejowy po UZ
– kosztów na przejściu granicznym Izow/Hrubieszów, postoi wagonów, dodatkowej kontroli celnej oraz kosztów z nią związanych,
– kosztów kontroli granicznej, celnej, środowiskowej, fitosanitarnej oraz kosztów z nimi związanych,
– postoju wagonów pod przeładunkiem powyżej 36h,
– postoju wagonów na przejściu granicznym z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy,
– postoju wagonów i samochodów w trakcie podroży – z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy,
– wszystkich dodatkowych manipulacji wagonami 1520 mm,
– kontroli jakościowej towaru,
– powstałych w wyniku zamieszczenia przez Zleceniodawcę błędnych informacji w dokumentach przewozowych i handlowych lub niepełnych/niewłaściwych informacji w zapytaniu ofertowym,
– związanych z nieprawidłowym opakowaniem towaru, uszkodzeniem opakowania lub złą jakością towaru,
– koszty związane z załadunkiem towaru w sposób niestandardowy, który utrudnia lub uniemożliwia rozładunek towaru,
– pobyt wagonu na terenie Polski po rozładunku,
– procedury celne – zgodnie z cennikiem agencji celnej,
– postoju wagonów w oczekiwaniu na wstawienie na stację,
– podstawienia samochodów/wagonów pod załadunek i przewozu do miejsca docelowego,
– dodatkowych postojów z winy zleceniodawcy/nadawcy/ odbiorcy,
– ubezpieczenia cargo towaru,
– cła i podatku VAT,
– pozostałych niewymienionych w ofercie.
Terminal nie posiada certyfikacji na przeładunek towarów spożywczych lub paszowych.
Indykacja cenowa nie stanowi gwarancji przyjęcia towaru do obsługi.
Klient jest odpowiedzialny za sprawdzenie warunków prawnych oraz ograniczeń związanych z importem towarów z terytoriów objętych sankcjami oraz odpowiada za wszelkie koszty związane z nieprzestrzeganiem obowiązujących wymogów prawnych w tym zakresie.
Zleceniodawca podlegać będzie weryfikacji pod kątem bieżących wymogów prawnych, w tym weryfikacji beneficjentów rzeczywistych. Zleceniodawca zobowiązany jest do udzielenia wszelkich informacji i udostępnienia wszelkiej dokumentacji wymaganej do właściwego przeprowadzenia procesu weryfikacji.
Ewentualne inne usługi wynikłe w czasie transportu/przeładunku/odprawy/kontroli, niezbędne do wykonania przewozu/przeładunku/odprawy/kontroli, a nie uwzględnione w ofercie, będą opłacane spedytorowi przez zleceniodawcę według dodatkowo uzgodnionych cen, bądź refakturowane. Oferta została opracowana na bazie aktualnie obowiązujących taryf oraz przejezdności tras.
W przypadku pozostania na terminalu ilości towaru, która jest niewystarczająca do załadowania pełnego samochodu, towar zostanie zeskładowany wg. obowiązujących stawek, do czasu wysyłki z kolejną partią towaru.
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany stawek w przypadku zmian kursu walut lub znaczących elementów niniejszej kalkulacji (w tym kosztów energii elektrycznej oraz cen paliw) powyżej 5%. Stawki podlegają indeksacji w ujęciu kwartalnym o wskaźnik inflacji GUS oraz PPI.
Fakturowanie i płatność w walucie wyrażonej w ofercie. Wszystkie podane stawki są stawkami netto. Termin płatności zostanie ustalony w toku dalszych rozmów handlowych.
Stawki będą obowiązywały:
– po pisemnym potwierdzeniu i zawarciu stosownej umowy;
– po przesłaniu pisemnego zlecenia spedycyjnego;
– po wypisaniu listów przewozowych zgodnie z instrukcją Zleceniobiorcy;
Oferta jest ważna do 31-12-2022 r. Po tym terminie stawki wymagają ponownej weryfikacji