Przeładunek zboża z TSL Silesia - obsługa w Sławkowie

Przedstawiamy Państwu  zakres usług kompleksowych na przeładunek zboża luzem oraz zboża w big-bagach  przy następujących założeniach:

Towar: Towary neutralne – zboża, NHM – 10

Przeznaczenie –  spożywcze, paszowe  

Zboża w big-bagach w wagonach węglarkach – masa bb max. 1,0 t

zboża luzem w wagonach ziarno wozach (typu Hopper), które są przystosowane do dolnego rozładunku maszynami RVM

Ilość: Do 20 wagonów w jednej partii, 1 wagon – min. 60 t/wagon

Trasa:  Hrubieszów – Sławków – wagon ładowny

             Sławków – Hrubieszów – wagon pusty

Obsługa w Sławkowie:

Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek prywatnych

Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek handlowych

Przeładunek zbóż w big-bagach z wagonów węglarek będzie możliwy od stycznia 2023 roku, big-bagi muszą mieć uszy do rozładunku od góry, towar rozmieszczony w wagonach w sposób umożliwiający dostęp sprzętem przeładunkowym. Opakowania nieuszkodzone.

Przeładunek zboża luzem z wagonów prywatnych (Hopper )– samochód

Przeładunek zboża luzem z wagonów handlowych (Hopper) – samochód

Ważenie samochodu

Ważenie wagonu

Przeładunek wagon prywatny (Hopper) – wagon węglarka

Przeładunek wagon handlowy (Hopper)  – wagon węglarka

Przeładunek zbóż w relacji wagon-wagon będzie możliwy od stycznia 2023 roku,

Stawka na przeładunek zboża luzem w relacji wagon-wagon obejmuje transport pomiędzy bocznicami oraz pobyt wagonów pod przeładunkiem – 36 h.

W zależności od statusu celnego przewożonego towaru ewentualne inne dodatkowe opłaty za usługi wg. orientacyjnej taryfy TSL Silesia, która podawana jest w celach informacyjnych:

  • Zgłoszenie towaru do procedury dopuszczenia do obrotu.
  • Zgłoszenie towaru do procedury dopuszczenia do obrotu zast. art. 33a 
  • Zgłoszenie towaru do WIJHARS, Sanepid, itp.
  • Udział pracownika agencji w czynnościach celnych
  • Rewizja celna towaru (praca osoby upoważnionej/celnika) – stawki wg taryfy organów przeprowadzających kontrolę + faktura zostanie wystawiona na klienta

Dla towarów w tranzycie celnym:

  • Zgłoszenie tranzytowe T1 
  • Procedura T1 jest możliwa tylko w przypadku przeładunku towaru na samochody dostarczone przez TSL Silesia (otwieranie + zamknięcie T1 – w miejscu załadunku/rozładunku samochodów).
  • Przy przeładunku zbóż w relacji wagon – samochód – zgłoszenie do  urzędu celnego o JUMO (Miejsce uznane)  
  • Zgłoszenie do UC – o pozwolenie na przeładunek (zgodnie z cennikiem UC)  

Reprezentujemy interesy Klienta – zgodnie z udzielonym przez Klienta Pełnomocnictwem do reprezentowania działań bezpośrednich i pośrednich w zakresie realizacji przewozu towarów.

Stawki zawierają:

zapewniamy potwierdzenie telegramu,

– fracht kolejowy po torze 1520 mm z przejścia granicznego do terminala przeładunkowego,

– wstawienie wagonów 1520 mm na terminal,

– przeładunek big-bagów w każdej relacji,

– przeładunek zbóż w relacji wagon  – samochód,

– przeładunek zbóż w relacji wagon – wagon (stawka obejmuje transport pomiędzy bocznicami),

– zgłoszenie PDS,

– listy przewozowy kolejowy/samochodowy

– zwrot próżnego wagonu prywatnego po wyładunku w relacji Sławków – Hrubieszów,

– wystawienie listu SMGS na zwrot wagonów prywatnych,

– pobyt wagonów pod czynnościami przeładunkowymi do 36 h,

– ważenia i tarowania wagonów/samochodów według ww. stawek, 

– obsługę celno-spedycyjną na każdym etapie realizacji usługi.

Stawki nie uwzględniają kosztów:

– fracht kolejowy po UZ

– kosztów na przejściu granicznym Izow/Hrubieszów, postoi wagonów, dodatkowej kontroli celnej oraz kosztów z nią związanych,

– kosztów kontroli granicznej, celnej, środowiskowej, fitosanitarnej oraz kosztów z nimi związanych,

– postoju wagonów pod przeładunkiem powyżej 36h,

– postoju wagonów na przejściu granicznym z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy,

– postoju wagonów i samochodów w trakcie podroży – z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy,

– wszystkich dodatkowych manipulacji wagonami 1520 mm,

– kontroli jakościowej towaru,

– powstałych w wyniku zamieszczenia przez Zleceniodawcę błędnych informacji w dokumentach przewozowych i handlowych lub niepełnych/niewłaściwych informacji w zapytaniu ofertowym,

– związanych z nieprawidłowym opakowaniem towaru, uszkodzeniem opakowania lub złą jakością towaru,

– koszty związane z załadunkiem towaru w sposób niestandardowy, który utrudnia lub uniemożliwia rozładunek towaru,

– pobyt wagonu na terenie Polski po rozładunku,

– procedury celne – zgodnie z cennikiem agencji celnej,

– postoju wagonów w oczekiwaniu na wstawienie na stację,

– podstawienia samochodów/wagonów pod załadunek i przewozu do miejsca docelowego,

– dodatkowych postojów z winy zleceniodawcy/nadawcy/ odbiorcy,

– ubezpieczenia cargo towaru,

– cła i podatku VAT,

– pozostałych niewymienionych w ofercie.

Terminal nie posiada certyfikacji na przeładunek towarów spożywczych  lub paszowych.

Indykacja cenowa nie stanowi gwarancji przyjęcia towaru do obsługi.

Klient jest odpowiedzialny za sprawdzenie warunków prawnych oraz ograniczeń związanych z importem towarów z terytoriów objętych sankcjami  oraz odpowiada za wszelkie koszty związane z nieprzestrzeganiem obowiązujących wymogów prawnych w tym zakresie.

Zleceniodawca podlegać będzie weryfikacji pod kątem bieżących wymogów prawnych, w tym weryfikacji beneficjentów rzeczywistych. Zleceniodawca zobowiązany jest do udzielenia wszelkich informacji i udostępnienia wszelkiej dokumentacji wymaganej do właściwego przeprowadzenia procesu weryfikacji.

Ewentualne inne usługi wynikłe w czasie transportu/przeładunku/odprawy/kontroli, niezbędne do wykonania przewozu/przeładunku/odprawy/kontroli, a nie uwzględnione w ofercie, będą opłacane spedytorowi przez zleceniodawcę według dodatkowo uzgodnionych cen, bądź refakturowane. Oferta została opracowana na bazie aktualnie obowiązujących taryf oraz przejezdności tras.

W przypadku pozostania na terminalu ilości towaru, która jest niewystarczająca do załadowania pełnego samochodu, towar zostanie zeskładowany wg. obowiązujących stawek, do czasu wysyłki z kolejną partią towaru.

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany stawek w przypadku zmian kursu walut lub znaczących elementów niniejszej kalkulacji (w tym kosztów energii elektrycznej oraz cen paliw) powyżej 5%. Stawki podlegają indeksacji w ujęciu kwartalnym o wskaźnik inflacji GUS oraz PPI.

Fakturowanie i płatność w walucie wyrażonej w ofercie. Wszystkie podane stawki są stawkami netto. Termin płatności zostanie ustalony w toku dalszych rozmów handlowych.

Stawki będą obowiązywały:

– po pisemnym potwierdzeniu i zawarciu stosownej umowy;

– po przesłaniu pisemnego zlecenia spedycyjnego;

– po wypisaniu listów przewozowych zgodnie z instrukcją Zleceniobiorcy;

Oferta jest ważna do 31-12-2022 r. Po tym terminie stawki wymagają ponownej weryfikacji