Taka postawa EU zyskała odzwierciedlenie w środkach finansowych przeznaczonych na wsparcie inwestycji z zakresu transportu intermodalnego. Ich głównym celem był rozwój i modernizacja infrastruktury kolejowej. To transport kolejowy bowiem, ze względu na możliwość przewozu dużych mas ładunków na znaczne odległości, zajmuje istotne miejsce w przewozach intermodalnych. Z kolei koszt dostępu do infrastruktury kolejowej ma znaczący wpływ na wysokość stawki za fracht zasadniczy, będący najważniejszą składową ceny za usługę frachtu intermodalnego.
Fundusze pozyskane przez Polskę w latach 2007 – 2020 w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pozwoliły m.in. na rozbudowę i modernizację istniejących już terminali kontenerowych, poprawienie ich zdolności przeładunkowych poprzez doposażenie w niezbędny sprzęt czy infrastrukturę, budowę nowych terminali (jak np. Poznań Franowo) czy zakup nowoczesnego taboru i sprzętu wykorzystywanego w przewozach intermodalnych. Wsparto tymi funduszami również inwestycje mające na celu poprawę infrastruktury dostępowej do portów morskich w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.
Podjęte działania miały realny wpływ m.in. na prędkość handlową w przewozach intermodalnych, zmniejszenie ilości zamknięć, poprawę punktualności połączeń kolejowych, zwiększenie liczby terminali, a tym samym ich przepustowości. Pozwoliło to na niemal trzykrotny wzrost masy przetransportowanych towarów w latach 2010 – 2016.