Terminal przeładunkowy w Medyka
TSL Silesia Spółka z o.o. obecna jest w Medyce od 2015 roku jako Agencja Celna, obsługująca w dużej mierze rynek hutniczy w postaci surowców, półproduktów oraz produktów gotowych w imporcie jak również w eksporcie.
Medyka jako kluczowy kolejowy suchy port przeładunkowy południowo-wschodniej Polski jest bramą dla ruchu towarowego na szlakach wschód – zachód jak również północ – południe. Dodatkowo znajdując się na zewnętrznej granicy Unii Europejskiej oraz na splocie dwóch systemów kolejowych, normalnotorowego (Polska i UE) i szerokotorowego (kraje dawnego bloku wschodniego), 1435 milimetrów i 1520 milimetrów, daje szerokie spektrum możliwości przeładunkowych.
- Wagon szerokotorowy – wagon normalnotorowy
- Wagon normalnotorowy – wagon szerokotorowy
- Wagon szerokotorowy – samochód
- Wagon normalny – samochód
- Samochód – wagon normalno- i szerokotorowy
- Wszystkie powyższe z możliwością składowania na placu
- Możliwości rozmrażania towarów zamarzających, przewożonych w wagonach szerokotorowych!
W obecnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości pandemicznej, biuro w Medyce rozpoczyna nowatorski projekt o nazwie Mobilna Agencja Celna (MAC), w zasięgu której znajduje się większość towarowych przejść pogranicza Polski i Ukrainy.
- Chiny – Kazachstan – Morze Kaspijskie – Azerbejdżan – Gruzja – Morze Czarne – Ukraina – UE czas ekspedycji 20-25 dni
- Chiny – Kirgistan – Uzbekistan – Turkmenistan – Morze Kaspijskie – Azerbejdżan – Gruzja – Morze Czarne – Ukraina – UE czas ekspedycji 22-27 dni
- Morze Bałtyckie – Morze Czarne PL: Gdańsk / Gdynia – UA: Port Południowy / Mikołajów / Odessa / Czarnomorsk
- Indie – Zatoka Perska – Iran – Azerbejdżan – Gruzja – Ukraina - UE
- W korytarzach wschód – zachód, dodatkowo możliwe destynacje: Japonia / Korea / Wietnam - Wielka Brytania +5-10 dni)
- Rudy żelaza, tytanu, litu, kobaltu, niklu, chromu, niobu, tantalu, berylu, cyrkonu, skandu, molibdenu,
- Kopaliny: grafit, kaoliny, iły, bentonity, piaski szklarskie, kwarcyty, dolomity, gipsy, wapienie, cyanity, sillimanit oraz w mniejszych ilościach magnezyt i talk,
- Węgiel kamienny pod każdą postacią w tym antracyt
- Materiały radioaktywne
- Odpady przetwarzalne
- Żużel wielkopiecowy
- Półprodukty i produkty stalowe – slaby, kęsiska, walcówka różnego typu, pręty
- Nawozy rolnicze
- Polimery
- Elektronika
- Samochody używane, nowe, powypadkowe
- Mienie przesiedleńcze
- Maszyny rolnicze, budowlane
- Walcarki hutnicze - gabaryty
- Surowce rolnicze, pasze
- Woda morska
- Asfalt
- Cement
- Sprzęt wojskowy: czołgi, transportery opancerzone, armaty, haubice oraz amunicja
- Oraz wszystko co może przewieźć kontener morski – intermodalny.
- Analiza i doradztwo w sprawie eksportu, importu, tranzytu
- Analiza i sprawdzenie poprawności dokumentacji przywozowej/wywozowej
- Tworzenie lub przeadresowanie dokumentów przewozowych SMGS, CIM
- Przygotowanie wykazów zdawczego oraz wagonowego dla kolei ukraińskich UZ w języku rosyjskim (zgodnie z konwencją SMGS/OSŻD)
- Pełne wsparcie w przeprowadzeniu oraz zastępstwo przy kontrolach i/lub rewizjach polskich granicznych służb: SCS-KAS, SG, WIOŚ, WIORiN, Fitosanitarnych, WIJHARS